Základné odporúčania pri vedení účtovníctva

  • Marktwill s.r.o.
  • 30.12.2020

Účtovníctvo je zložitý komplex množstva informácií, postupov, povinností, ktoré je potrebné dodržiavať, aby bolo účtovníctvo vedené správne. Vyžaduje to vysokú odbornosť a neustálu potrebu vzdelávať sa, pretože dochádza často k aktualizáciám zákonov. Vôbec to nie je jednoduché.Je to naša úloha, aby sme to zvládli a poskytli kvalitné služby.

Pre Vás máme pripravené základné odporúčania na úvod nášho blogu:

  1. mať vypracované základné smernice na vedenie účtovníctva.
  2. mať vypracovaný systém toku a  schvaľovania dokladov
  3. mať  doklady archivované elektronicky, najmä pokladničné bločky sú po rokoch nečitateľné
  4. mať pravidelný prehľad o firme a jej finančnej výkonnosti
  5. sledovať, či sú účtovné doklady správne vystavené z pohľadu DPH, dane z príjmu a ostatných zákonov a v súlade s obchodnými zmluvami
  6. sledovať obchody s blízkymi osobami z dôvodu transferovej dokumentácie
  7. mať prehľad o každom úvere, lízingu, poistení, pretože dlhová služba je dôležitá pri bankovom financovaní
  8. účtovať pri úveroch istinu do jedného roka a nad jeden rok, má to vplyv na rating firmy pri posudzovaní pri úveroch
  9. sledovať Vaše záväzky po lehote splatnosti nad 365 dní, neuhradené záväzky sú pripočítateľná položka
  10. sledovať spotrebu motorových vozidiel a mechanizmov z pohľadu dane z príjmu
  11. uplatňovať DPH podľa spôsobu využívania motorových vozidiel a mechanizmov
  12. uplatňovať DPH podľa pomeru využívania majetku na súkromné a služobné účely
  13. sledovať a evidovať dochádzku zamestnancov v súlade s pracovnými zmluvami
  14. každá pracovná pozícia je zaradená do kategórie podľa stupňa náročnosti, ku každému stupňu náročnosti je určená minimálna mzda
  15. sledovať plnenie zákonom stanovených požiadaviek na náhradné plnenie pre ZŤP podľa počtu zamestnancov vo firme
  16. nezabúdať na poplatok RTVS podľa počtu zamestnancov:)

 

Je množstvo ďalších odporúčaní, ale na to bude priestor postupne na našom blogu.